Θετικοί στις «ρομποτικές» υπηρεσίες 7 στους 10 καταναλωτές


Σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές παγκοσμίως θα σκεφτόταν να μεταφέρει τους λογαριασμούς του σε εταιρείες όπως η Google, η Amazon και η Facebook, στην περίπτωση που ...
οι κολοσσοί της Silicon Valley προσέφεραν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Accenture.

Από την έρευνα που διενεργήθηκε σε 32.715 άτομα από 18 χώρες, προκύπτει ότι στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι καταναλωτές προτίθενται να δεχτούν συμβουλές για συγκεκριμένα τραπεζικά και ασφαλιστικά προϊόντα από... ρομπότ. Πιο αναλυτικά, οι καταναλωτές εμφανίζονται θετικοί στο να ενημερωθούν ηλεκτρονικά για το πως θα ανοίξουν τραπεζικό λογαριασμό (71%), για την επιλογή ασφαλιστικής κάλυψης (74%) και για την αγορά συνταξιοδοτικού προγράμματος (68%).

Παρ' όλα αυτά, η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν 2 στους 3 καταναλωτές συνεχίζουν να επιθυμούν την ανθρώπινη «παρέμβαση» στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ειδικά όταν πρόκειται για την αντιμετώπιση παραπόνων (68%) και την παροχή συμβουλών για πιο σύνθετα προϊόντα όπως τα ενυπόθηκα δάνεια (61%).

«Ανακαλύψαμε ότι η καταναλωτική ζήτηση για “ρομποτικές” συμβουλές είναι ισχυρή σε όλους τους τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών – τραπεζικές, ασφαλιστικές και επενδυτικές συμβουλές», δήλωσε ο Piercarlo Gera, managing director της Accenture. «Την ώρα που οι εταιρείες του κλάδου ενδεχομένως αναμένουν να ωφεληθούν από την μείωση των λειτουργικών δαπανών από την προσφορά “ρομποτικών” υπηρεσιών, η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές αναμένουν, επίσης, την καλύτερη δυνατή ανθρώπινη παρέμβαση.

Κατά συνέπεια, συνεχίζει ο ίδιος, οι εταιρείες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών θα πρέπει να υιοθετήσουν μία συνδυαστική στρατηγική που συνδέει την τεχνολογία, το δίκτυο καταστημάτων και το προσωπικό έτσι ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες που συνδυάζουν τις φυσικές και ψηφιακές δυνατότητες και δίνουν στους καταναλωτές το δικαίωμα της επιλογής.

Σύμφωνα με την έρευνα, τραπεζικές υπηρεσίες από τις Google, Amazon και Facebook, θα επέλεγε το 31% των ερωτηθέντων, ασφαλιστικές υπηρεσίες το 29% και επενδυτικές συμβουλές το 38%. Στους νέους ηλικίας 18-21 το ποσοστό για τις τραπεζικές υπηρεσίες αυξάνεται μόλις στο 41%, υποδεικνύοντας ότι πολλοί νεαροί καταναλωτές συνεχίζουν να βλέπουν αξία στις παραδοσιακές υπηρεσίες.